Σελίδες

"Άτομα με Ειδικές Ανάγκες" ή "Άτομα με Ειδικές Ικανότητες" ;;;

Καλησπέρα! Καταρχήν, ονομάζομαι Μαρίνος Κωνσταντίνου και είμαι απόφοιτος εκπαιδευτικός του Πανεπιστημίου Κύπρου στο οποίο φοίτησα για 4 χρόνια μέχρι να πάρω το πτυχίο μου και τώρα ακολουθώ την κατεύθυνση της Ενιαίας Εκπαίδευσης (ή Ειδικής όπως ακόμη θέλουν κάποιοι να την αποκαλούν νομίζοντας ότι είναι το ένα και το αυτό). Αφού ασχολήθηκα λοιπόν με το συγκεκριμένο θέμα στο πρώτο μου πτυχίο σαν ειδίκευση, μου έκαναν πολλά πράγματα εντύπωση κι αποφάσισα να το ακολουθήσω και σε επίπεδο Μάστερ. Πάει αρκετός καιρός που θέλω να ξεκινήσω κάτι παρόμοιο με αυτό, γιατί είμαι περίεργος ν' ακούσω τι πιστεύει ο κόσμος για τα άτομα αυτά, τις αντιλήψεις του και τις απόψεις του. Απόψε λοιπόν, αποφάσισα να ξεκινήσω αυτό το blog ελπίζοντας πως θα έχει ανταπόκριση και θα πετύχω αυτό που επιθυμώ, πολλοί από αυτούς που δεν γνωρίζουν σχετικά για τα Άτομα με Ειδικές Ανάγκες να μάθουν κάτι κι άλλοι που γνωρίζουν κάτι περισσότερο να το μοιραστούν μαζί μας, γιατί δυστυχώς στην Κύπρο πολλοί αγνοούν εντελώς τη σημασία των όρων ή έχουν εντελώς εσφαλμένες αντιλήψεις. Σαν πρώτο θέμα λοιπόν αποφάσισα να καταπιαστώ με τη διαφορά ανάμεσα στις έννοιες "Ειδικές Ανάγκες" ή "Ειδικές Ικανότητες". Ποιά πιστεύετε λοιπόν ότι είναι η διαφορά ανάμεσα στις δύο έννοιες, ποιά προτιμάτε και γιατί;

23 σχόλια:

  1. Fysika kai Eidikes ikanotites!!
    Auti einai i ennoia pou prepei na epikrati kai na akougetai apo olous mas. Kai auta paidia einai kai den prepei na ta apomononoume.
    Kalo einai na apodexomaste oloi mas auta ta paidia etsi opws einai,opws ta ekane o 8eos,me tis idiaiterotites tous,gt oloi mas exoume tis idiaiterotites mas!!
    Prepei na tous simperiferomaste san kanonika paidia,san tous filous mas,kai na min afinoume na mas fovizei i idiaiterotita enos paidiou.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Wraia anartisi Marino mou.Kaloriziko kai to group:)
    Loipon, tha ekfrasw kai egw tin gnwmi mou gia ena thema pou pistevw pws endiaferei arketo kosmo mias kai den einai liga ta atoma pou tha exoun kapio peristatiko tetio stin oikogeneia tous.
    Egw pistevw pws kai oi 2 ennoies pou anaferes pio panw einai swstes, i kathe mia me ton diko tis tropo.
    Logiko einai pws Ena atomo pou den exei tis dunanotites na eksipiretisei ton eafto tou kat idian, na exei eidikes anagkes, me tin ennoia pws xreiazetai frontida eite iatriki eite apla anthrwpistiki.Opote afto simenei pws einai eidiki anagki,giati den tin xreiazontai oloi oi anthrwpoi alla kapia atoma pou distixws usteroun se kapia pragmata.Proswpika afti i ennoia den pistevw pws prosvallei to atomo.
    Sxetika me ton titlo eidikes ikanotites gnwmi mou einai pws kathe atomo pou exei tin dunatotita na kanei kati kalutera apo kapio allo(px) egw mporei na min kserw na zwgrafizw alla enas anthrwpos pou mporei na min exei tin dikia mou antilipsi logw diaforwn provlimatwn eite swmatikwn eite noimatikwn, stin zwgrafiki na einai aristo.Afto einai mia eidiki ikanotita nai! Pou tha eprepe malista na epikroteite.
    Pistevw pws stin Kipro ontws einai pareksigimenes oi ennoies aftes kai dystyxws to vlepoume kathimerina kai kalo tha itan na enimerwnete o kosmos sxetika me ta themata afta.
    Anamenoume perissotera endiaferonta arthra. Kali sunexeia :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Meta apo orismenes texnikes diskolies na mai k egwww!!!!!
    helloooo!!!!!!!!!!!!!!!!
    endiaferon thema k endiaferouses apopseis. ate j me to kalo na ginei pigi antlisis pliroforiwn gia olous.
    simfwnw me t nikolettasaki k ti maria!! oi idiererotites enos atomou den prepei na genikevontai k na xaraxtirizoun olokliro to atomo.
    simfwnw oti tetoia atoma exun diskolies ston kosmo p exei simvaseis p den einai sta metra tous. alla k pali, poios teriazei 100% me to pws leitourgei o kosmos??
    O tropos p to vlepw mesa apo proswpikes embeiries, enai oti i katastasi einai san tis dio opseis enos nomismatos. Nai, xreiazontai perissoteri frontida gia na entaxthoun, nai xreiazontai perissoteri prosoxi. As min paraleipoume omws kai tin alli opsi. Iparxoun katagrammenes ikanotites pou erxontai stin epifaneis (isws k logw tis katastasis) opws einai gia paradeigma i oksinsi kapoias aisthisis otan ipoleitourgei kapoia alli.
    Einai thema epilogis prooptikis opws t an to potiri einai misoadeio i... misogemato! :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Καταρχήν να σας ευχαριστήσω για τις ιδέες που μοιραστήκατες μαζί μας πιο πάνω και για το ενδιαφέρον που δείξατε για το συγκεκριμένο θέμα. Είπατε όλοι αρκετά σωστά πράγματα, τα οποία αιτιολογήσατε με αυτό που πιστεύευτε. Αναφέρω απλά ότι στη διεθνή βιβλιογραφία δεν υπάρχει επίσημα η προτίμηση της μίας ή της άλλης έννοιας ως πιο σωστής έναντι της άλλης. Χαίρομαι όμως που ακούστηκαν απόψεις που αναφέρονται στην έννοια "Ειδικές Ικανότητες" απο την πλευρά ότι χρειάζεται αναγνώριση ότι στις περιπτώσεις αυτές κάθε άτομο έχει ξεχωριστές ικανότητες τις οποίες όπως σωστά εκφράστηκε πρέπει να προσπαθούμε να καλλιεργήσουμε και να αναπτύξουμε. Από αυτήν την πλευρά, ο όρος "Ειδικές Ικανότητες" δείχνει να δίνει λύση στο πρόβλημα. Από την άλλη όμως, δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι αναφερόμαστε σε άτομα με κάποιες ανάγκες που χρειάζονται όχι τη λύπηση μας αλλά την κατανόηση μας και όπου χρειάζεται ακόμη και τη βοήθεια μας, γιατί όπως σωστά ειπώθηκε ζούμε σ' ένα κόσμο γεμάτο συμβάσεις που αρκετές φορές δεν είναι στα μέτρα τους. Σ' αυτήν περίπτωση έχουμε να κάνουμε με ανάγκες, άρα η έννποια "Ειδικές Ανάγκες" δεν προσβάλλει, αλλά παρουσιάζει πωσ υπάρχει μιά ανάγκη και πρέπει να αντιμετωπιστεί. Επομένως, αυτό που χρειάζεται δεν είναι να χαϊδεύουμε τ' αυτιά μας με ορολογίες αλλά να δεχτούμε ότι υπάρχει το πρόβλημα το οποίο πρέπει να αντιμετωπίσουμε. Δυστυχώς ζούμε σ' ένα κόσμο αρκετά απαιτητικό, που περιθωριοποιεί και απομωνόνει το διαφορετικό, αυτό που αδυνατεί να συμβαδίσει με αυτό που θεωρείται "κανονικό". Για το λόγο αυτό, είναι ανάγκη να αναγνωρίζουμε πρωτα πως μιλάμε για μια ανάγκη, την οποία και καλούμαστε να στηρίξουμε.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. geia sas!! egw pistevw pos oros atoma i paidia me eidikes ikanotites einai poly xeiroteros apo ton oro eidikes anages. krivei pisw tou alla sinaisthimata kai malista prosvallei ta atoma auta. apo pou k os pou eidikes ikanotites?les k epitideumena epilegoume na tonisoume tin diafora tous kai na tous anipsosoume eikonika.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Χαίρομαι που αρχίσαμε να μαζευόμαστε πολλοί για να εκφράσουμε την άποψη μας κι ελπίζω σιγά σιγά να ανοιχτούν κι άλλα θέματα που αφορούν τα άτομα αυτα. Η άποψη σου φίλη Ελπινίκη είναι απολύτως σωστή και λογική, πολλές φορές δίνουμε μεγάλες ονομασίες να καλύψουμε κάποια πράγματα, όπως για παράδειγμα στη συγκεκειμένη περίπτωση που αναφερεις πίσω από την οποία υπάρχει περίπτωση να κρίβονται άλλα συναισθήματα. Είναι ακριβώς ότι ανέφερα πιο πάνω, η επιλογή μιας έννοιας ή της άλλης είναι δίκοπο μαχαίρι. Δεν μπορούμε όμως να παραγκωνίσουμε τελείως το ρόλο της μιας από τις δύο έννοιες γιατί η κά8ε μία εξυπηρετεί το δικό της ρόλο. Πρέπει όμως να χρησιμοποιείται σωστά και να μην καταλήγουμε σε λάθος αποτελέσματα, όπως αυτά που αναφέρεις που είναι όντως σωστά κι επίφοβα. Χρειάζεται όμως ν' ακουστεί κι αυτή η έννοια, ώστε ο κόσμος να αναγνωρίσει πως έχουμε να κάνουμε με άτομα με ιδιαίτερες ικανότητες. Για παράδειγμα, έχουμε ένα άτομο που βρίσκεται σ' ένα αναπηρικό καροτσάκι. Η έννοια "Ειδικές Ανάγκες" αναγνωρίζει την αναγκαιότητα ύπαρξης της κατάλληλης υποδομή για πρόσβαση στις διάφορες υπηρεσίες που έχουμε όλοι μας κλπ, από την άλλη όμως χρειάζεται να τονίζουμε και το "Ειδικές Ικανότητες", όχι στην προσπάθεια μας να καλύψουμε το πρόβλημα, να προκαλέσουμε οίκτο ή συναισθήματα λύπησης κλπ, αλλά στην προσπάθεια μας να αναγνωρίσουμε ότι αυτό το άτομο θέλει να έχει μια ζωή όσο πιο κοντά στη δική μας, με πρόσβαση στις ίδιες υπηρεσίες κλπ. Δεν ξέρω αν γίνομαι κατανοητός, "Ειδικές Ανάγκες" για να τονίσουμε το οποιοδήποτε πρόβλημα και "Ειδικές Ικανότητες" για να τονίσουμε ότι εχουμε επιλογές και μπορούμε να δουλέψουμε μ' αυτε.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. etsi opos to thetis marino simfwnw, alla pistevw pos stous kairous pou exoume ftasei einai protimotero na min anexomaste orous pou den ginontai katanoitoi apo olous apla k mono gia na apofeugoume tis lanthasmenes entiposeis. makari na antilamvanontan tous orous oloi me ton idio tropo pou perigrafeis pio panw, alla pistevw pos oi anthropoi akougontas tous sximatizoun alli entiposi sto mualo tous. kai sto telos enisxuontai stereotupa, sigoura k apo ta mme pu kanoun xrisi ton oron.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. εμενα προσωπικα δεν με ενοχλει καμια απο τις 2...αλλα με ενοχλει το πως βλεπουν τον ανθρωπο απεναντι τους που ειναι διαφορετικος απο τους ιδιους..επειδη απο τοτε που εγινα μανουλα συνηδειτοποιησα τα προβληματα που αντιμετωπιζουν καθημερινα αυτοι οι ανθρωποι δεν θελω να μπαινω στη διαδικασια σκεψης αν θα παρεξηγηθει καποιος αν πω αναγκη η ικανοτητα ,οταν δεν μπορει να περασει απο το πεζοδρομιο,οταν δεν μπορει να μπει σε καποιο μαγαζι,οταν δεν εχουν προνοησει για τουαλετες...οταν ..οταν ..οταν...με το καροτσι αποφευγω τις μετακινησεις μου με το μωρο ,δεν γινεται με τιποτα..εκει σαν να εφαγα ενα χαστουκι και να αντιληφθηκα τα τεραστια προβληματα που εχουν να αντιμετωπισουν καθημερινα περα απο αυτα των συνανθρωπων τους...στη δουλεια μου οταν βλεπω τετοιους ανθρωπους απο τη μια λεω γιατι ρε γαμωτο?απο την αλλη ομως αυτοι ειναι τα ζωντανα παραδειγματα για το ποσο αχρηστοι ειμαστε καποιοι αλλοι που εχουμε τα παντα και ολο παραπονα ειμαστε..και τελικα αυτοι τα καταφερνουν καλυτερα(η ψυχουλα τους το ξερει βεβαια)επειδη εχω ενα θεμα και με την θρησκεια και οταν βλεπω ανθρωπους διαφορετικους απο τους υπολοιπους απλα νευριαζω,θαθελα τουλαχιστον να υπαρχει βοηθεια απο τους γυρω μας...να ζουν αξιοπρεπως..οταν λυθουν ολα αυτα θα αναρωτηθω καλυτερα για το πως προτιμω να τους αποκαλεσω τελικα...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. fili niki katalaveno auto pou les, den tha evaza se deuteri moira omws ton onomatismo tous.giati ola prepei na ksekinisoun apo kapou, otan sti kathimerinotita mas apokaloume sinanthropous mas eite me ton ena eite me ton allo orismo, den tous sevomaste kan giati oi idioi exoun epilexei pos theloun na legontai k exoun polemisei gia auto. otan den sevomai kan auto pos perimenoume prosvasi se opiodipote xwro? otan uparxoun aparxaiomena muala pou vlepoun me oikto ta atoma auta den tha xipnisei pote kanena kratos giati voleuetai k den tha kanei pote ola auta pou poly sosta les.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Βλέπω με μεγάλη μου χαρά ότι υπάρχουν άτομα που πέρνουν στα σοβαρά το θέμα αυτό και μπορώ να πω πως χαίρομαι πάρα πολύ γι αυτό. Ότως φίλη Νίκη, όπως ανάφερε και η Ελπινίκη η ορολογία δεν είναι τόσο ασήμαντη αν κι όσα αναφέρεις είναι πολύ σωστά κι έπρεπε να προβληματίζουν τον καθένα μας και σε ατομικό επίπεδο και σε συλλογικό. Μπορώ να σας εγγυηθώ πως υπάρχουν πρόνειες για όλ' αυτά που αναφέρετε και οι δυό σας, δεν βρίσκουν όμως δυστυχώς εφαρμογή τις περισσότερες φορές. Επιστρέφοντας όμως στο αρχικό ερώτημα, θα συμφωνήσω με την Ελπινίκη που υποστηρίζει τη σημαντικότητα την σωστής χρήσης της ορολογίας, όχι μόνο επειδή οι ίδοι έχουν κάνει άπειρους αγώνες γι αυτή, αλλά κι επειδή είναι σημαντικό όπως ανέφερε από κάπου να ξεκινήσει αυτή η αλλαγή. Και μόνο αν ξεχωρίσουμε στο μυαλό μας τις έννοιες και τη σημασία τους θα μπορέσουμε να προχωρήσουμε στο επόμενο βήμα, διαμόρφωση της υποδομής κι εύκολη πρόσβαση σε ότι μπορούμε κι εμείς. Με λίγα λόγια, μόνο αν αναγνωρίσουμε από τη μια την ύπαρξη του προβλήματος κι από την άλλη τη θέληση και τις δυνατότητες από μέρους αυτών των ατόμων θα μπορέσουμε να μπούμε στο προσκήνιο αποτελεσματικά. Εμένα η απορία μου είναι άλλη, αν αφήσουμε στην άκρη το θέμα της ορολογίας, ορθής ή μη, εγώ μερικές φορές αναρωτιέμαι, τα ανθρώπινα δικαιώματα κατοχυρώθηακαν εδώ δεκαετίες ολόκληρες για την ανθρωπότητα, κι αυτά αναφέρονται σε προσβάσεις σε υπηρεσίες κλπ, σεβασμό στο άτομο, αναφόρά στην εκπαίδευση κι όλα όσα αναφέρονται στις διακηρύξεις. Στην Κύπρο, το 1999 υπογράφτηκε Νόμος (Ο περί Αγωγής και Εκπαίδευσης Παιδιών με Ειδικές Ανάγκες Νόμος του 1999 (Ν.113(Ι)/1999)που δίνει το δικαίωμα στα παιδιά με αναπηρία και στους γονείς τους, να ενταχθούν στο γενικό σύστημα εκπαίδευσης, ορίζοντας ότι όλη η σχετική δαπάνη για την απαιτούμενη στήριξη βαρύνει το Κράτος. Και η απορία μου είναι η εξής: αφού τα ανθρώπινα διακαιώματα για όλους μας κατοχυρώθηκαν πριν τόσες δεκαετίες, γιατί παρουσιάζεται η ανάγκη ύπαρξης ενός Νόμου που να έρχεται να κατοχυρώσει για ακόμη μια φορά τα δικαιώματα γι αυτά τα παιδιά; Αυτό και μόνο (παρά τη χρησιμότητα του Νόμου - σας διαβεβαιώ οι πρόνοιες του δεν εφαρμόζονται ούτε στο 1/3) δεν αποτελεί μια μορφή ρατσιστμού και διαχωρισμού των ατόμων αυτών από τους υπόλοιπους; Κι αυτό δεν είναι μόνο κυπριακό δεδομένο, αλλά παρατηρείτε στην παγκόσμια ιστορία που ακολουθεί η πορεία των ατόμων με αναπηρίες.
    Κλείνοντας με αυτές τις σκέψεις, ήθελα να πω ότι αυτός ήταν κι ο σκοπός μου όταν δημιούργησα το blog, να μαζέψει κόσμο να πει τη γνώμη του, τις απόψεις/ιδέες του για το θέμα κι ίσως να μάθει ή να μας μάθει κάτι περισσότερο. Κι ελπίζω να συνεχίσει να μαζεύει απόψεις, επισκέψεις και προβληματισμό με νέα σχόλια κι επισυνάψεις. Όχι γιατί πιστελυω ότι ένα blog μπορεί να φέρει την αλλαγή που χρειάζεται η κοινωνία μας, αλλά γιατί είναι τουλάχιστο κάτι περισσότερο απ' το τίποτα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Wraia ola auta pou grftikan kai poli swsta!
    Omws exw kai egw mia aporia.
    Pio panw o filos mas Marinos exei anaferei tin le3ei "enta3i".
    Me ta paidia auta ti ginetai sta sxoleia?
    Poia i antimetopisei tous apo tous daskalous kai tous sima8ites tous?
    Thimame (an den kanw la8os)prospa8isan na enta3oun ta paidia se kanonika sxoleia! Ti egine telika?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Ta erwtimata tis Nikolettas einai swsta.
    Sustuxws omws i kali mas kivernisi kathetai kai asxoleite me otidipote asxeto kai afinei pisw tis themata pou eprepe na eine se prwti grammi.
    Kata tin gnwmi mou afta ta paidia tha eprepe na entaxthoun se eidiko sxoleio kai oxi se kanonika.
    Oi logoi ektws aftwn pou anaferes pio panw peri antimetwpisis apo daskalous kai kathigites einai giati den mporoun na didaxtoun me ton idio tropo pou didaskontai atoma fusiologika apo tin stigmi pou usteroun se kapia pragmata.
    Giafto kai tha tan kalo na exoun tin aparetiti stirixi kai voitheia wste na mporesoun na proxwrisoun me swstes vaseis.
    Yparxoun diaforoi tropoi didaskalias opws i mousikotherapeia gia paradeigma pou exw akousei giaftin apo filiko mou proswpo kai polloi alloi pou mporoun na feroun exeretika apotelesmata.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Κατ’ αρχήν καλημέρα. Καλορίζικο το blog καλή επιτυχία εύχομαι. Φίλε Μαρίνο, είμαι κι εγώ απόφοιτος δάσκαλος του Πανεπιστημίου Κύπρου, αλλά με άλλη κατεύθυνση. Πιστεύω είναι ένα πολύ ωραίο θέμα που χρήζει συζήτησης. Η άποψη μου, λοιπόν, είναι ότι και οι δύο όροι μπορεί να επικρατήσουν, αφού σαφώς και τα παιδιά αυτά, όπως και όλος ο κόσμος, έχουν ανάγκες και ικανότητες, απλώς πιο ξεχωριστές. Άλλα δεν πρέπει να μένουμε στις ονομασίες, αλλά στο τί κάνουμε γι’ αυτά τα παιδιά και ποιες στάσεις καλλιεργούμε απέναντί τους.

    MariaFe διαφωνώ με την άποψη σου ότι τα παιδιά αυτά πρέπει να ενταχθούν σε ειδικό σχολείο και όχι σε κανονικό, μιας και θέλουμε να λέμε ότι έχουν τα ίδια δικαιώματα, έτσι τα ίδια δικαιώματα και στην εκπαίδευση και σε οποιονδήποτε άλλο τομέα. Απλώς, πρέπει οι δασκάλοι της τάξης, εκτός από τους Ειδικούς δασκάλους που είναι μαζί με τα παιδιά, να μορφωθούν κι αυτοί ίσως με κάποια σεμινάρια για όλα τα θέματα Ειδικής Εκπαίδευσης, με σκοπό να αλλάξουν στάσεις και απόψεις που μπορεί να έχουν γι’ αυτά τα παιδιά. Έτσι, θα ξεκινήσουν να τους συμπεριφέρονται και να τα αντιμετωπίζουν ισότημα, αν δεν το έκαναν ήδη αυτό, με τ’ άλλα παιδιά.

    Άκουσα τελευταίως ότι σκέφτονται να καταργήσουν τον «Ραδιομαραθώνιο» και τώρα έψαξα και βρήκα αυτό το άρθρο. Ποιά η άποψη σας;

    http://www.truerespect.com.cy/index.php?option=com_content&view=article&id=288:2011-03-22-17-59-18&catid=37:2010-06-07-19-50-58&Itemid=62

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Antrea mou katarxin na ksekatharisw pws den to eipa me kaki ennoia to oti prepei na entaxthoun se eidiko sxoleio !
    Alla oso kai na to theloume den mporoume na katataxoume aftes tis 2 katigories anthrwpwn stin idia efthia apo tin stigmi pou einai fanero pws usteroun se kapia pragmata.
    Ta paidia afta theloun eidiki antimetwpisi ! Den mporoun na vriskontai se mia taxi me atoma pou den exoun kanena apolutws provlima. Giafto kai uparxoun eidiki daskaloi ksi eidikoi tropoi ekmathisis gia na tous voithisoun !
    Afto den tous sterei ta dikaiwmata tous afou kai pali tha didaxtoun apla me diaforetiko tropo !

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Ωραίεε οι απόψεις σας φίλοι και χαίρομαι για το ενδιαφέρον σας. Καταρχήν να πω στην φίλη Νικλέττα ότι η ένταξη, παρόλο που και με το Νόμο που ανέφερα πιο πάνω είναι πλέον γεγονός, εντούτοις δεν εφαρμόζεται ούτε στο ελάχιστο στα Κυπριακά δεδομένα του σήμερα. Παρόλο δηλ. που έχουμε ένα Νόμο ο οποίος δίνει σ' αυτά τα παιδιά το δικαίωμα να βρίσκονται στο γενικό σχολείο μαζί με όλα τα υπόλοιπα, ωστόσο αυτό που κάνουμε σήμερα είναι ενσωμάτωση κι όχι ένταξη. Έχουμε αυτά τα παιδιά στην τάξη απλά για να λέμε ότι ακολουθούμε το Νόμο που τα έφερε σ' αυτήν, αλλά στις πλείστες περιπτώσεις οι πλειοψηφία των δασκάλων δυστυχώς καταριέται την ώρα και τη στιγμή που βρέθηκαν στο δρόμο τους.
    Όσον αφορά τις δικές σου απόψεις φίλη Μαρία, σωστά απαντά ο φίλος μου Αντρέας που τονίζει την ανάγκη τα παιδιά αυτά να βρίσκονται στο γενικό σχολείο μαζί με τα υπόλοιπα. Διάβασα ξανά και ξανά όσα έγραψες κι αντιλαμβάνομαι πλήρως γιατί κι από που πηγάζουν οι απόψεις σου αυτές. Αναφέρεσαι σε παιδιά "διαφορετικά" από τα φυσιολογικά, κάτι με το οποίο θα συμφωνήσω απόλυτα, μα σκέψου λίγο, βρισκόμαστε στο 2011 και στις μέρες μας πλεόν το διαφορετικό αποτελεί τον κανόνα κι όχι την εξαίρεση. Είναι χρέος του δασκάλου ή του οποιουδήποτε εκπαιδευτικού να έχει φροντίζει ώστε το μάθημα του να μην αφήνει εκτός τα παιδιά αυτά και να τα συμεπριλαμβάνει σ' αυτό με τις απαραίτητες τροποποιήσεις. Αυτό είναι φυσικά δύσκολο, μα κανείς δεν είπε ότι το να είσαι εκπαιδευτικός είναι εύκολο και ότι ένας εκπαιδευτικός θα έχει να κάνει με παιδιά ίδιας νοημοσύνης και ικανότητας. Υπάρχουν πολλά που μπορεί να κάνει ένας σωστός εκπαιδευτικός για τα παιδιά αυτά, ώστε να αρχίσουμε επιτέλους να οδεύουμε προς το όραμα που είδαν κάποιοι όταν άρχισαν να υποστηρίζουν την ένταξη των παιδιών με ειδικές ανάγκες στα γενικά σχολεία μαζί με τα υπόλοιπα παιδιά. θα μπορούσα να γράφω για ώρες ατέλειωτες με χιλιάδες παραδείγματα, θα αρκεστώ όμως στο να επισημάνω ότι ακόμα και μιλώντας για κανονικά παιδιά όπως αναφέρεις, ο δάσκαλος πάλι πρέπει να ετοιμάσει διαφοροποιημένο υλικό, αφού καθένα από αυτά μαθαίνει με διαφορετικό τρόπο, βρίσκεται σε διαφορετικό γνωστικό επίπεδο κι έχει διαφορετικά ενδιαφέροντα κι εμπειρίες. Επομένως, ένας σωστός δάσκαλος, μέσα στην τάξη του πρέπει ν αφήσει κατά μέρος τους τίτλους παιδιά με ειδικές ανάγκες και κανονικά παιδιά και να δει ότι έχει να κάνει απλά με διαφορετικά παιδιά. Φυσικά, κανείς δεν μηδενίζει το ρόλο του ειδικού δασκάλου σ' αυτές τις περιπτώσεις, δεν αναφέρεται όμως πουθενα ότι τα παιδιά αυτά πρέπει να βρίσκονται απομονωμένα από τα υπόλοιπα. Μπορεί πολύ εύκολα ο ειδικός δάσκαλος να παίρνει τα παιδιά αυτά κάποιες ώρες για στήριξη, να συμβουθλεύει και να ενισχύει το υλικό του γενικού δασκάλου με δικό του διαφοροποιημένο υλικό ή ακόμη και να βρίσκεται κι ο ίδιος μέσα στην τάξη την ώρα του μαθήματος και να συνεργάζεται με το γενικό δάσκαλο, γεγονός που όσο εξωπραγματικό κι αν ακούγεται συμβαίνει σε χώρες του εξωτερικού στις οποίες έχουν καταφέρει να εντάξει τα παιδιά αυτά στο γενικό σχολείο με το σωστό τρόπο και να εφαρμόζουν όλα όσα αναφέρει ο Νόμος του 1999, που δυστυχώς στη χώρα μας παραμένει ακόμη στα χαρτιά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Kai egw 8a diafwnisow me tin MariaFe gia tou idious logous pou anaferontai pio panw apo ton Andrea26!
    Apo tin stigmi pou 8eloume na iparxei mia isotita meta3y autwn twn paidiwn den prepei na ta vazoume se eidika sxolia...
    Alla se kanonika,mazi me ta alla paidia!
    Opws episeis 8a simfwnisw kai me to Marinos28 gia tin anafora pou kanei gia tin antimetwpisei pou exoume simera sta sxoleia mas me auta ta paidia!
    Ontos etsi ginetai sta sxoleia mas. Malista oi perissoteroi daskaloi kanoun to ma8ima tous kanonika,kai den dinoun simasia sta paidia auta.
    Omws yparxoun sxoleia pou exoun eidikous daskalous? Pou na pernoun ta paidia estw gia kapoies periodous kai na tous enisxioun me yliko??

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. Poly wraia ola auta pou ipo8ikan.
    kai poly swsta malista!
    Episeis swsta anafer8ike kai o Marinos28 gia tous daskalous! Omws iparxoun daskaloi pou na kanoun autes tis tropopioiseis?

    Kati allo pou i8ela na rwtisw!
    Ti ginetai me tous goneis twn paidiwn pou einai sta sxoleia?
    Den yparxoun antidraseis gia ta paidia pou 8eloume na enta3oume sta kanonika sxoleia?
    Giati i koinwnia mas dyskoleuetai na apodekti katastaseis genika!
    Poso mallon auti?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. Paidia oso kai na theloume na to doume alliws, milame gia 2 diaforetikes omades anthrwpwn.
    Omws pros theou DEN thelw na prosvalw kanena kai den exw kanena provlima me ta atoma pou exoun kapio provlima.Antithetws eimai arketa sinidotopoiimeni me to thema afto.
    Alla dystyxws stin Kipro den exoume mathei na leitoyrgoume opws stis alles xwres kai den pistevw pws tha ginei pote afto gkiati aploustata kai meis san anhtrwpoi den eimaste kai to kalutero paradeigma(!).Opws kai na to kanoume panta tha uparxei aftos o ratsismos. Kai oso kai na katseis na peis se ena paidaki 8 xronwn min koroideveis to allo den einai toso efkolo na to katanoisei!
    Pws na siniparxoun se mia taxi mazi ? Mporoun afta ta paidakia na didaxtoun me ton idio tropo ?I o daskalos tha moirazei tis wres anamesa tous? Egw den to pistevw afto.
    An opws lete kai seis to na entaxthoun se kanoniko sxoleio simenei tin dimiourgia eidikwn tmimatwn se sxoleia gia afta ta paidia tote na sumfwnisw.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. Νικολέττα μου δικαιολογημένα ρωτάς για τις πρόνοιες του Νόμου, θα φροντίσω αυτές τις μέρες να επισηνάψω μια νέα δημοσίευση στην οποία να αναφέρομαι αποκελιστικά και μόνο σ' αυτόν. Για τώρα αρκεί να ξέρεις ότι ο Νόμος έχει προνοήσει για όλα, είτε αυτά αφορούν τα παιδιά τα ίδια, είτε τους γονείς τους. Αυτό που απομένει είναι εμείς οι ίδιοι να το πάρουμε απόφαση και να προσπαθήσουμε να αλλάξουμε τη σημερινή κατάσταση. Μαριά μου θα συμφωνήσω απόλυτα μαζί σου, με τα σημερινά Κυπριακά δεδομένα ο Νόμος και οι πρόνοιες του είναι πολύ δύσκολο να εφαρμοστούν. Ο λόγος είναι ότι βρισκόμαστε σε μια μεταβατική περίοδο την οποία πολλές χώρες έχουν περάσει για να φτάσουν στο σημείο που βρίσκονται σήμερα και να μπορούν να λένε ότι κάνουν ένταξη. Το πρόβλημα με τα κυπριακά δεδομένα είναι ότι κανείς δεν φάινεται να προθυμοποιείται να συμβάλει σ' αυτήν την αλλαγή.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  20. Swsta to eipes Marino. Kanenas den pro8imopoieitai.
    Ti prepei dld na ginei gia na kanoun kati swsto stin ekpaideusi autou tou topou?
    Ma nmz pws an to parume etsi sinexws eimaste se mia metavatiki periodo emeis!
    Gia tis alles xwres exei ena telos auti periodos, gia emas den nmz...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  21. fusika kai atoma me idikes ikanothtes.... to idikes anagkes den to dexomai...ka8oti eimai mana uperkinhtikou paidiou kai auto ton orismo den ton dexthka pote...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  22. Αφού ν'αλλάξω δεν μπορώ

    Μου αρέσει που σε βλέπω να κοιτάς απελπισμένος
    και μ'απόγνωση στα μάτια,
    να φωνάζεις πως δεν ξέρεις τι να κάμεις πια μαζί μου.

    Πότε-πότε με κοιτάζεις στα λοξά μα και στα ίσια
    και φωνάζεις κάποια ώρα.

    Μα ποτέ δεν καταφέρνεις να γλυτώσεις από μένα.

    Τι μπορώ όμως να κάμω,αφού δεν μπορώ ν'αλλάξω?

    Τούτος είμαι κι άμα θέλεις
    να μαντέψεις κάποιους λόγους που σε κάνω να λυπάσαι,
    βρες γιατί σε βασανίχω κι αποφάσισε να βάλεις
    κάθε τέχνη κι εξυπνάδα,
    το μυστήριο να λύσεις, να γλυτώσεις από μένα.

    Μου αρέσει να σε βλέπω ν'αγωνίζεσαι με πάθος
    να μου βρείς κάτι να κάμνω.

    Μα αλήθεια,ποιος σου είπε πως μ'αρέσει αυτό που βρίσκεις
    και που θέλεις να το κάμνω?

    Και γιατί τα'χεις μαζί μου επειδή αλλάζω θέση
    ξαφνικά,χωρίς αιτία?

    Δεν μπορώ να απαντήσω, γιατί απλά δεν το γνωρίζω.

    Γι'αυτό ασ'τις ερωτήσεις.

    Μη ρωτάς γιατί δεν μένω σε μια θέση που με βάζεις.

    Θα ευχόμουν να το ξέρω.

    Μη φωνάζεις πως αφήνω τη δουλειά μου μες τη μέση.

    Φταις εσύ γι'αυτό το πράγμα,
    που δεν ρώτησες αν θέλω κι αν μ'αρέσει να το κάμω.

    Σου υποσχέθηκα καθόλου?

    Κι αν σου έδωσα το λόγο κι αν υπόσχεση μου πήρες
    σου'πα εγω να με πιστέψεις?

    Άσε με πια, βαρέθηκα!

    Άσε με να ησυχάσω και στο κόσμο μου να μείνω.

    Γιατί σε πνίγει ο θυμός κι αγχώνεσαι για μένα,
    πως τάχα ενδιαφέρομαι και φαίνομαι να δείχνω πως
    προτιμώ ταυτόχρονα να'χω πολλά μπροστά μου?

    Άκου λοιπόν μια και καλή και μάθε για πάντα,
    πως έτσι γεννήθηκα και πάντα έτσι θα'μαι.

    Άσε με πια, κουράστηκα ν'κούω φωνές σου
    Τι? Τι θέλεις να μου πεις?

    Πως δεν έχεις το φταίξιμο για όλα που συμβαίνουν?

    Τότε ποιανού το φταίξιμο?

    Ώρα να μου πεις πως φταίω'γω που τριγυρν'ολη μέρα
    και νιώθω να'μαι μόνος.

    Εσύ και η μητέρα μου συνάχεια μου λέτε,
    πως είμ'εγώ το πρόβλημα.

    Δεν αντέχω, δεν μπορώ την τόση σας μουρμούρα
    και δεν μπορώ να είμ'εγώ πάντοτε η αιτία.

    Και μη μου λες πω δεν κάμνω αυτό που εσύ με προστάζεις
    και που ζητάς από εμέ να κάμω με το ζόρι.

    Και μην ρίχνεις το φταίξιμο στους ώμους τουσ δικούς μου,
    λες κι εισ'εσύ αλάνθαστος και μέγας ευεργέτης.

    Έτσι με έμαθες εσύ κι αυτά μονάχα κάμνω στη τάξη,
    στο διάλειμμα, στο δρόμο και στο σπίτι.

    Αυτά που πήρα από σε κι αυτά που μ'έχεις μάθει
    αυτά μου έρχονται στο νου κι αυτά θέλς να κάμνω.

    Ε! Και τι σε νοιάζει δηλαδή, αν την ουρά της γάτας
    την τράβαγα με δύναμη χωρίσ κανένα λόγο?

    Κι αν τσίμπησα το σκύλο μου και το πουλί μαδούσα,
    εσέ γιατί σε πείραξε? Γιατί να σ'ενοχήσει?

    Αφού όλα τα άλλα τα παιδιά δεν παίζουνε μαζί μου,
    και μένω πάντα μοναχός,χωρίς καμιά παρέα!

    Λένε πως δεν με θέλουνε να παίζω στην ομάδα,
    γιατί σαν πάιζουμε μαζί, τα παρατώ στη μέση
    και χάνουν εξαιτίας μου τη νίκη στο παιγνίδι.

    Ουφ! Βαρέθηκα να μου μιλάς και να με κατσαδιάζεις!

    Άσε με πια ήσυχο!

    Τα μάτια μου κουράστηκαν και τα βαραίνει η νύστα.

    Νυστάζω! Καληνύχτα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή